Pendakwah Air Kacang Soya 32

Din dan Nas memperoleh keuntungan yang besar daripada jualan pada Hari Kantin sekolah berbanding dengan jualan pada waktu petang. Mereka berdua berasa bersyukur dan cukup gembira. Sebagai mengahargai pertolongan Azmi, Man dan Lokman, sedikit upah diberi kepada mereka bertiga.
”Bang, banyak jualan kita hari ni. Kalau tiap-tiap hari camni kan best Kata Nas
”Alhamdulillah, hari ni memang rezeki kita baik. Nak dapat macam ni tiap-tiap hari kenalah usaha lebih sikit” Kata Din
Read more

Pendakwah Air Kacang Soya 42 – Perlu berehat

Perniagaan Din dan Nas semakin mantap dari sehari ke sehari. Jumlah pelanggan kian bertambah dan panggilan untuk membuat jualan di luar juga semakin meningkat.

"Bang, besok kita nak berniaga di sekolah menengah hujung bandar nie. Dah bersedia?" 

"Macam biasalah. Kita memang perlu bersedia awal.  Air jenis yang lain tu pun kita tak boleh lupa. Nampaknya jualan besok lebih besar kerana sekolah tu memang agak besar."

"Maksudnya kena masak air soya lebih lah nie…" 

Read more

Pendakwah Air Kacang Soya 30

 
 Hari ini Din dan Nas akan berniaga pada Hari Kantin sekolah dengan dibantu oleh Azmi, Man, dan Lokman. Masa perniagaan dibahagikan kepada tiga syif dan hanya seorang sahaja yang akan membantu Din dan Nas dalam satu syif. Azmi akan menjual untuk syif yang pertama diikuti oleh Man dan Lokman.
Untuk melancarkan proses jualan, Din cuba memikirkan bagaimana pembahagiaan tugas harus dibuat.
Read more