Pendakwah Air Kacang Soya 10


Setelah selesai mengemas meja dan barang-barang jualan, Din dan Nas duduk berehat sebentar.

Sedang berehat, Din berkata ”Fuh, penat juga nak angkat barang-barang ni. Nasib baik pakcik tu tolong tadi, ringan sikit kerja.”
Betul tu bang. Hmm.. bang, saya nampak macam suram je gerai kita ni bang. Apa kata kita hias sikit gerai kita ni bagi meriah sikit.Amacam?” Cadang Nas kepada saudara kembarnya itu.
Din berfikir sebentar dan menjawab ”Hmm.. ok, abang setuju. Tapi, untuk permulaan ni kita buat apa yang perlu dulu. Tak perlu la grand sangat hiasannya. Nanti dah untung banyak nanti kita improve lagi”
”Ok. Saya rasa untuk permulaan ni kita kena letak kad besar-besar tulis apa yang kita jual. Tu biar saya yang urus. Nanti saya lukis la kartun sikit. Balik nanti kita tengik lagi apa yang sesuai untuk letak kat gerai kita” Kata Nas penuh semangat
”Cantik!” Din memberi semangat
Mereka terus berbincang

Facebook Comments:

Leave a Reply

Read previous post:
Pendakwah Air Kacang Soya 8

Setelah selesai mencatat, Din berkata “Sekarang ni kita perlu cuba buat air kacang soya dalam bekas besar yang Tuan Haji...

Close